Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
vineri, 19 aprilie 2024

Ghiseu unic pentru avize necesare proiectelor europene

Bondi Gyongyike

Bondi Gyongyike, subprefect Maramures

SPRIJIN PENTRU PRIMARII. „Proiectul de implementare al unui ghiseu unic pentru obtinerea avizelor necesare proiectelor europene este un model de buna practica. Am discutat inca de acum patru ani, la nivelul prefecturilor, despre elaborarea unor programe comune, la nivelul regiunii noastre, iar demersurile intreprinse s-au concretizat intr-un proiect european”, a declarat Bondi Gyongyike, subprefectul judetului. Bondi recunoaste ca pana anul trecut institu?iile prefectului nu erau eligibile in depunerea de proiecte si atragerea de fonduri europene. „Sunt convinsa ca ghiseul unic vine in sprijinul primariilor din judet si le va oferi posibilitatea unei deserviri prompte si eficiente pentru eliberarea avizelor necesare depunerii de proiecte finantate din fondurile structurale europene”, a declarat subprefectul judetului.

 

Institutia Prefectului Maramures este partener intr-un proiect de buna practica, alaturi de alte cinci institutii similare din Regiunea de Nord Vest, finantat din fonduri europene. Ghiseul unic a fost inaugurat la Oradea, ca proiect pilot la nivel national, in prezenta reprezentantilor Guvernului din judetele Cluj, Bistrita-Nasaud, Maramures, Salaj si Satu Mare, ai serviciilor publice deconcentrate si administratiei publice locale.Valoarea proiectului finantat din Fondul Sociale European in cadrul Programului Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative este de 225.843 lei (fara TVA), din care 85% reprezinta contributia de la Uniunea Europeana, iar 15% cofinantare. Durata de implementare a proiectului este de 18 luni”, a subliniat Bondi.

  

In Palatul Administrativ exista un birou judetean de informare europeana. „Intentia noastra este de a-l extinde prin constituirea unui ghiseu unic la nivelul judetului Maramures, in vederea implementarii unei strategii de modernizare care sa contribuie la simplificarea procedurilor administrative, imbunatatirea calitatii si eficientei serviciilor, reducerea birocratiei si facilitarea obtinerii de catre primarii a avizelor necesare pentru proiecte”, a subliniat subprefectul.

Lăsaţi un răspuns