Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
vineri, 26 aprilie 2024

Unitatile bancare- in topul reclamatiilor la Protectia Consumatorului

SESIZARI. Clauzele abuzive ale contractelor incheiate intre clienti si unitatile bancare – astfel de probleme sunt reclamate frecvent la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Maramures. Olivia Ardelean, director coordonator al CJPC, sustine ca majoritatea reclamatiilor fac referire la contractele de credit si sunt inregistrate cu urmare a majorarii dobanzilor. Nu lipsesc nici reclamatiile privind acordarea creditelor in valuta. „Multi consumatori nu isi cunosc drepturile. Cu toate ca fiecare unitate bancara pretinde clientului sa studieze contractul si apoi sa-l semneze, foarte putini sunt cei care acorda importanta acestui aspect. Vin sa reclame la CJPC faptul ca le-au fost majorate dobanzile, cu toate ca, in contract, se sprecifica faptul ca aceasta este fluctuanta. Am avut si cazuri in care unitatea bancara a majorat dobanda, fara notificarea clientului”, a declarat Ardelean.

Pentru a venit in sprijinul consumatorilor, comisarii din cadrul CJPC au trecut la consilierea persoanelor care vin sa depuna sesizari urmare a nelamuririlor privind serviciile de care beneficiaza, in baza unui contract incheiat cu unitatile bancare.

Lăsaţi un răspuns