Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
joi, 25 aprilie 2024

124 de clase din judet au numar de elevi sub limita legala

transport elevi

transport elevi

Invatamant simultan sau comasarea scolilor – variante luate in calcul de ISJ

Reglementarile legislative privind numarul minim de elevi care trebuie sa fie inscrisi pentru a forma o clasa da bataie de cap reprezentantilor Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Maramures. Mariana Pop, inspectora general scolar, a precizat ca in astfel de cazuri ar trebui sa se ia masuri de comasare a scolilor sau pentru invatamant simultan.

In opinia inspectorului general, astfel de masuri sunt greu de luat in Maramures, unul din motive fiind posibilitatile de transport a elevilor care sunt limitate. „Avem in Maramures 74 de microbuze pentru transportul elevilor ceea ce este insuficient. Ultimele microbuze care s-au primit au fost repartizate unitatilor de invatamant care au fost comasate inca din 2001. De asemenea, pe unele rute, mirobuzele sunt supraincarcate, exemplu elocvent fiind cazul de la Seini, unde sunt transportati elevii din Viile Apei. Aici am fost nevoiti sa dispunem ca transportul sa se faca cu prioritate pentru clasele I-VIII si abia apoi sa fie transportati elevii de liceu. In conditiile in care in aceasta perioada posibilitatile de transport sunt limitate, este greu sa vorbim de comasarea scolilor”, a declarat Mariana Pop.

Inspectorul general a precizat ca Maramuresul are 72 de clase din ciclul primar si 52 din gimnazial care functioneaza sub limita minima de elevi/clasa. In astfel de conditii, ISJ are la indemana doua variante – ori se recurge la comsarea claselor si se face invatamant simultan, ceea ce va afecta calitativ actul educational, ori se trece la comasarea scolilor. „Comasarea se va face doar daca vom reusi sa asiguram transportul elevilor. Am facut demersuri la minister si asteptam sa vedem daca se aproba numarul de microbuze solicitate. Doar daca vom obtine microbuzele cerute vom recurge la comasarea scolilor”, a subliniat Pop.

Lăsaţi un răspuns