Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
luni, 4 noiembrie 2024

Sorin Bota: Statul îşi falimentează propriile companii

Sorin Bota, senator PSD de Maramureş, este de părere că statul îşi falimentează propriile companii. Asta după ce a constatat că la aeroporturile Bucuresti Otopeni, Cluj, Timisoara si probabil si altele, introducerea concurentei (foarte bine venita de altfel), face ca la aceeasi ora, in interval de 5-20 de minute, sa plece doua-trei companii pe aceeasi ruta (a se vedea zborurile introduse in aceasta vara  pentru companiile concurente Wizz Air si Blue Air, care vin si desfasoara activitate peste orarul de zbor al companiei Tarom).

senator-bota„Nicaieri in lume nu exista sloturi (programare orara a curselor), acordate de aeroporturi pentru doua sau mai multe companii pe aceeasi ruta in acelasi interval orar. Iata ca in Romania se poate cu putina spaga, probabil, sau cu alte facilitati acordate managerilor de aeroporturi sau de sloturi. Poate ca DNA sau cineva din conducerea ministerului, caci domnul Ministru nu stie inca ce se intampla in propria ograda, ar trebui sa se sesizeze pentru ca in Compania Tarom au investit bani toti romanii, fiind vorba de o companie ale carei aeronave au fost achizitionate din bani publici sau cu garantii de stat. Este foarte bine gandita aceasta concurenta vizavi de serviciile  care astfel se imbunatatesc. Poate Tarom se gandeste astfel sa investeasca si sa nu mai ofere confortul „taburetului de bucatarie” pe scaunele pasagerilor, iar personalul de la bord sa fie mai amabil si poate ca in sfarsit vor avea si cei care folosesc ca mijloc de transport avionul bilete la pret european, nu la pret astronomic. Este anormal sa zburam de la Bucuresti la Cluj, Iasi sau Timisoara cu acelasi pret cu care zburam la Paris sau Londra. Concurenta pe aceste rute ar trebui sa regleze si preturile insa, se pare ca e nevoie sa sesizam si Consiliul Concurentei, avand in vedere faptul ca preturile nu au scazut decat simbolic iar companiile concurente, cu asa-zisul low cost, au preturi de high cost. Cursele low cost cred ca au devenit curse de linie prevalandu-se de anumite facilitati aferente acestui mod de transport low cost.

Aceeasi situatie se regaseste si in cazul companiilor feroviare private care opereaza peste traseul si orarul companiei de Stat, CFR Calatori. Este necesar sa existe variante de calatorie la intervale orare diferite, asfel incat fiecare, in functie de programul pe care il are, sa poata calatori”, a subliniat senatorul Bota.

Lăsaţi un răspuns