Inspectoratele pentru Situatii de Urgenta (ISU) din fiecare judet vor fi verificate. Asta la solicitarea ministrului Administratiei si Internelor, Constantin Traian Igas, care marti, 8 februarie, a participat la sedinta de evaluare a activitatii Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU) si a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta in anul 2010.
La eveniment au participat ministrul Mediului si Padurilor, László Borbély, subsecretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat, secretarul de stat pentru Relatia cu Institutiile Prefectului in Ministerul Administratiei si Internelor, Mihai Capra, precum si sefii structurilor subordonate M.A.I.
Seful MAI i-a solicitat colonelului Lucaciu Marcel-Sorin, inspectorul general al IGSU, ca, in urmatoarele trei luni, sa se deplaseze in fiecare judet pentru a evalua situatia la nivel teritorial.
Tot la aceasta intalnire, secretarul de stat pentru Relatia cu Institutiile Prefectului in Ministerul Administratiei si Internelor, Mihai Capra, care a prezentat activitatea CNSU, a subliniat implicarea autoritatilor administratiei publice centrale si locale in gestionarea situatiilor de urgenta.
Misiunile de salvare desfasurate de pompierii români au fost apreciate si de subsecretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat, care a pus accent pe cooperarea la inundatii, in perioade de canicula si in evenimente precum incendiul de la maternitatea Giulesti.