Referitor la aplicarea Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate inspectorul școlar pentru educație timpurie și alternative educaționale Mariana Ferțigan a precizat că există tot interesul de a menține copiii într-o formă de educație organizată. Declarația a fost făcută la ședința cu secretarii unităților administrativ-teritoriale desfășurată astăzi, 16 octombrie, la Palatul Administrativ.
Conform inspectorului școlar pentru educație timpurie și alternative educaționale, dintre disfuncționalități a enumerat faptul că nu toate rechizitele au ajuns în sălile de grupe de la grădinițe, că nu au fost trecute absențele copiilor în sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIR), respectiv că nu sunt corelate datele între instituții cu privire la numărul copiilor din grădinițe care beneficiază de tichete sociale, conform legii. În acest context, a solicitat implicare și sprijin din partea secretarilor unităților administrativ-teritoriale de a verifica modul de prelucrare a datelor și de îndeplinire a obligațiilor legale care revin asistenților sociali din primărie.