Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
miercuri, 11 decembrie 2024

Prefectul a verificat stocurile firmelor de deszapazire

Prefectul Sandu Pocol a verificat, în calitate de presedinte al Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta,  stocurile de material antiderapant existent în bazele de interventie ale societatilor care asigura viabilitatea sectoarelor de drumuri nationale si judetene, dar si modul în care sunt pregatite utilajele de interventie pentru lucrarile de deszapezire.

Am considerat ca este necesara o noua verificare, dupa ninsoarea care a cazut saptamâna trecuta în pasurile montane, pentru a vedea daca bazele amplasate pe sectoarele de drumurile nationale si judetene au capacitatea de interventie. Primele baze vizitate au fost cele situate în zone vulnerabile, unde la ninsori abundente sau viscolite circulatia rutiera este perturbata de stratul de zapada care se depune pe carosabil.  Societatile care asigura întretinerea  drumurilor nationale si judetene, pe timp de iarna, au pe stoc material antiaglomerant si antiderapant (sare si nisip), dar si motorina. Le-am cerut ca utilajele pregatite de interventie sa intervina eficient, în asa fel încât daca situatia o va impune sa poata fi asigurata desfasurarea traficului rutier, în conditii de iarna, fara blocarea soselelor”, a declarat prefectul.

La actiunea de verificare au participat reprezentanti ai Serviciului Politiei Rutiere Maramures si Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Maramures. Primul punct de lucru verificat a fost cel situat în Pasul Roata, la Cavnic. Utilajele erau pregatite pentru interventie, iar materialul antiderapant existent în depozit asigura efectuarea lucrarilor de deszapezire pe cele trei drumuri judetene. Pe DJ 184 si DJ 109F carosabilul era umed. Zapada masura pe acostament pâna la 10 cm. Al doilea punct de lucru vizitat a fost cel de la Feresti, ai caror angajati  intervin pe tronsoane de drum judetean din zona localitatilor Ocna Sugatag, Harnicesti, Feresti, Budesti, Lunca la Tisa, Costiui, dar si pe Valea Izei. În depozitul bazei se aflau 500 tone de material antiderapant, 30 tone de sare si 300 tone de nisip. În baza de la Bogdan Voda s-a constatat existenta materialului antiderapant, iar utilajele erau si ale, de asemenea, pregatite de interventie.

În Borsa, la sediul punctului de lucru care asigura interventia pe DN18, inclusiv în Pasul Prislop si pâna la limita cu judetul Suceava existau 1100 tone de nisip si 30 tone de sare. Angajatii asteptau sosirea unui transport de 60 tone de sare. Au fost purtate discutii cu privire la perturbarea traficului din data de 8 decembrie, în Pasul Prislop, cand trei autovehicule cu greutate mare (TIR-uri) care nu au fost încarcate cu marfa si nu putut traversa pasul montan din lipsa de aderenta. Doi conducatori auto au fost sanctionati contraventional de catre echipajul de politie rutiera care patrula în pasul montan si asigura fluidizarea traficului pentru ca nu avea autovehiculele echipate pentru circulatie rutiera în conditii de iarna (anvelope de iarna si lanturi antiderapante). Unul dintre conducatorii auto au avut pretentia ca angajatii de la drumurile nationale sa îi monteze lanturile pe autovehicul.

La punctul de lucru de la Petrova care asigura si întretine viabilitatea DN18, pe sectorul Moisei-Sighetu Marmatiei nu au fost identificate nereguli. Si aici utilajele erau pregatite de interventie si s-a constatat existenta materialului antiderapant. La întoarcerea în Baia Mare, prefectul s-a întâlnit cu directorul Sectiei de Drumuri Nationale Baia Mare, Catalin Muresan si directorul societatii care asigura interventia pentru deszapezirea DN 18, în Pasul Gutâi. Discutiile purtate au vizat, în principal, asigurarea traficului rutier în conditii de iarna, respectiv posibilitatea suplimentarii utilajelor de interventie pentru deszapezire pe ambii versanti ai muntelui ( de la intersectia cu drumul judetean spre Suior, respectiv dinspre localitatea Mara).

Societatea a primit în dotare doua utilaje noi performante pentru efectuarea lucrarilor de deszapezire, iar directorul acesteia  a înteles motivatia suplimentarii autovehiculelor de interventie, atunci când situatia o va impune, având în vedere faptul ca DN18 asigura, prin Pasul Gutâi, principala legatura rutiera cu Maramuresul istoric, a mai adaugat reprezentantul Guvernului în teritoriu.

 

 

 

Lăsaţi un răspuns