Românii care vor să le fie eliberate paşapoarte sau permise de conducere, ori vor să le fie reînnoite, pot achita taxele pentru acestea prin Internet Banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar, odată cu intrarea în vigoare a OUG nr.41/2016, anunţă Ministerul de Interne.
„Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar”, se arată într-un comunicat al MAI.
Cei care vor să achite cash o pot face la caseriile unităţilor Trezoreriei Statului, caseriile Instituţiilor Prefectului (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal.
Plata online se poate face de acum şi în sistem de internet banking, dar şi de la orice bancă unde persoana în cauză are deschis un cont bancar, „prin virament către contul unic deschis de către fiecare Instituţie a Prefectului.”
În cazul paşapoartelor simple temporare şi a celor simple electronice, dacă plata pentru taxă s-a făcut online, la momentul depunerii cererii trebuie prezentat extrasul de cont, certificat de bancă. Dacă plata s-a făcut prin mandat poştal este necesar documentul doveditor al plăţii facturii emisă de oficiul poştal.
MAI precizează că actele şi termenele de eliberare ale documentelor rămân neschimbate.
La nivel de Maramureş, Instituţia Prefectului a afişat datele necesare pentru plata online a taxelor percepute în vederea eliberării documentelor.
„CONFORM OUG 41/2016 PRIVIND STABILIREA UNOR MASURI DE SIMPLIFICARE LA NIVELUL ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE SI PENTRU MODIFICAREA SI COMPLETAREA UNOR ACTE NORMATIVE INCEPAND CU DATA DE 06.07.2016 TAXA DE PERMIS DE CONDUCERE , TAXA DE INMATRICULARE PERMANENTA, DE PROBA, TEMPORARA SI PROVIZORIE, TAXA NUMAR DE INMATRICULARE PREFERENTIAL, TAXA PASTRARE NUMAR DE INMATRICULARE, TAXA CERTIFICAT DE INMATRICULARE SI TAXA AUTORIZATIE PROVIZORIE SE ACHITA IN CONTUL INSTITUTIEI PREFECTULUI JUDETUL MARAMURES RO23TREZ436502601X014667 DESCHIS LA TREZORERIA MUNICIPIULUI BAIA MARE, STR. ALEEA SERELOR NR. 2A
CODUL DE IDENTIFICARE FISCALA A INSTITUTIEI PREFECTULUI JUDETUL MARAMURES ESTE 3694764.
ACESTE TAXE SE POT ACHITA PRIN VIRAMENT, PRIN MIJLOACE DE PLATA ON-LINE, PRIN INTERMEDIUL POS-URILOR INSTALATE LA TREZORERIA BAIA MARE, PRIN MANDAT POSTAL SAU IN NUMERAR LA CASIERIILE TREZORERIEI BAIA MARE SI LA GHISEELE S.P.C.R.P.C.I.V”, a anunţat Instituţia Prefectului Maramureş.