Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
joi, 25 aprilie 2024

Standardele de cost in domeniul infrastructurii de transport

Primele 12 standarde de cost in domeniul infrastructurii de transport au fost aprobate de Executiv, printr-o Hotarare de Guvern, a anuntat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu. „Aceste standarde de cost au fost introduse pentru a permite ordonatorului de credite determinarea necesarului de fonduri publice pentru realizarea lucrarilor de investitii in domeniul transporturilor, precum si pentru a asigura autoritatii contractante un document de referinta pentru comisiile de licitatii in evaluarea ofertelor privind contractarea lucrarilor de executie a obiectivelor de investitii.

Totodata, aceste standarde sunt utile si proiectantilor in momentul in care pregatesc documentatia tehnico-economica (studii de fezabilitate)”, a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu.

Cele 12 standarde de cost introduse in domeniul infrastructurii transporturilor sunt urmatoarele:

–         autostrada in zona de ses – 3.802.000 euro/km,

–         autostrada in zona de deal – 4.980.000 euro/km,

–         autostrada in zona de munte -5.992.000 euro/km,

–         DN clasa th III nou –1.271.800 euro / km ,

–         Reabilitare DN clasa tehnica III – 746.700 euro/ km,

–         Reabilitare CF coridor paneuropean – 2.180.000 euro / km,

–         Reparatii capitale linie cale ferata – 1.190.000 euro/km,

–         Pista de aterizare decolare aterizare PCN 65  – 391.071 euro/100 m

–         Pista de aterizare decolare aterizare PCN 100 – 557.500 euro/100m

–         Cheu fluvial pereat – 8.861 euro/ml,

–         Cheu maritim 13,5 – 21.450 euro/ml,

–         Punct de trecere a Dunarii cu bacul – 551.845 euro/buc

Ministrul Boagiu a dat exemplu standardul de cost folosit pentru autostrada in zona de ses, care este de 3.802.000 euro/km, unde corpul drumului include terenul de fundatie, terasamentele, evacuarea apelor, structura rutiera, benzile de stationare elemente de siguranta, acostamente, taluze, imprejmuirile. Ministrul Transporturilor a precizat faptul ca „nu sunt incluse in aceste costuri standarde care privesc: lucrarile de poduri, pasajele, viaductele, podetele, lucrarile de consolidare pentru terenurile de fundare, lucrarile hidrotehnice, tunelurile atunci cand apar, nodurile rutiere si intersectiile denivelate.

Lăsaţi un răspuns