Opinii şi stiri din judet si informatii de interes national
duminică, 5 mai 2024

Standardele de cost in domeniul infrastructurii de transport

Primele 12 standarde de cost in domeniul infrastructurii de transport au fost aprobate de Executiv, printr-o Hotarare de Guvern, a anuntat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu. „Aceste standarde de cost au fost introduse pentru a permite ordonatorului de credite determinarea necesarului de fonduri publice pentru realizarea lucrarilor de investitii in domeniul transporturilor, precum si pentru a asigura autoritatii contractante un document de referinta pentru comisiile de licitatii in evaluarea ofertelor privind contractarea lucrarilor de executie a obiectivelor de investitii.

Totodata, aceste standarde sunt utile si proiectantilor in momentul in care pregatesc documentatia tehnico-economica (studii de fezabilitate)”, a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu.

Cele 12 standarde de cost introduse in domeniul infrastructurii transporturilor sunt urmatoarele:

–         autostrada in zona de ses – 3.802.000 euro/km,

–         autostrada in zona de deal – 4.980.000 euro/km,

–         autostrada in zona de munte -5.992.000 euro/km,

–         DN clasa th III nou –1.271.800 euro / km ,

–         Reabilitare DN clasa tehnica III – 746.700 euro/ km,

–         Reabilitare CF coridor paneuropean – 2.180.000 euro / km,

–         Reparatii capitale linie cale ferata – 1.190.000 euro/km,

–         Pista de aterizare decolare aterizare PCN 65  – 391.071 euro/100 m

–         Pista de aterizare decolare aterizare PCN 100 – 557.500 euro/100m

–         Cheu fluvial pereat – 8.861 euro/ml,

–         Cheu maritim 13,5 – 21.450 euro/ml,

–         Punct de trecere a Dunarii cu bacul – 551.845 euro/buc

Ministrul Boagiu a dat exemplu standardul de cost folosit pentru autostrada in zona de ses, care este de 3.802.000 euro/km, unde corpul drumului include terenul de fundatie, terasamentele, evacuarea apelor, structura rutiera, benzile de stationare elemente de siguranta, acostamente, taluze, imprejmuirile. Ministrul Transporturilor a precizat faptul ca „nu sunt incluse in aceste costuri standarde care privesc: lucrarile de poduri, pasajele, viaductele, podetele, lucrarile de consolidare pentru terenurile de fundare, lucrarile hidrotehnice, tunelurile atunci cand apar, nodurile rutiere si intersectiile denivelate.

Lăsaţi un răspuns